Dag 13, 14 en 15 - 2, 3 en 4 juni - Reisverslag uit Libourne, Frankrijk van Remco & Miranda - WaarBenJij.nu Dag 13, 14 en 15 - 2, 3 en 4 juni - Reisverslag uit Libourne, Frankrijk van Remco & Miranda - WaarBenJij.nu

Dag 13, 14 en 15 - 2, 3 en 4 juni

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Remco & Miranda

04 Juni 2017 | Frankrijk, Libourne

Dag 13 - vrijdag 2 juni / Nanteuil-en-Vallée - Angoulême (51 km)

We slapen een uurtje langer dan normaal, want we hoeven de tent etc niet op te ruimen. Rond half 10 rijden we weg. Aangezien er vandaag een grote plaats (Angoulême) op de route ligt besluiten we daar vannacht in een B&B te slapen. De komende dagen alleen maar kleine gehuchten, dus dit is leuker om je een middag/avond te vermaken. Het ligt op zo'n 50 km afstand, maar het voelt alsof we de afstand van een hele dag af hebben gelegd. Het is constant klimmen, dalen, klimmen, dalen, er zit geen vlak stuk tussen en dat met deze temperaturen, pffff (30+).

Onderweg doen we nog een bakkie en in "Brie" eten we een lekker stokbroodje (ik heb af en toe best trek in een gewone bruine boterham ;-) De B&B uit het "boekje" heeft nog plek voor ons. De studio moet alleen nog schoongemaakt worden. Cecile doet onze was (heel fijn ;-) Even snel douchen en dan de stad in. Rem scoort een korte broek en shirt, stempel bij de VVV en strijken daarna neer op het terras. Happie eten en gaan weer terug naar hetzelfde terrasje.

Dag 14 - zaterdag 3 juni / Angoulême - Ronsenac (29 km)

Om half 9 worden we verwacht aan het ontbijt. Het ontbijt is echt op z'n Frans: stokbrood met jam... Rond 10 uur fietsen we weg. We hebben even gewacht tot het droog werd. Helaas gaat het al snel weer regen en ook steeds harder. We schuilen in een bushokje dat we tegenkomen. We kunnen er moeilijk de hele dag wachten tot het droog wordt, dus toch maar onze regenjas aan en gaan. Dit is de eerste keer dat we in de regen fietsen en dat bevalt zeker niet, blehhhh! Wat een gelukkig hebben we tot nu toe gehad met het weer!

Als we een dorpje tegenkomen waar de cafetaria open is gaan we daar een bakkie doen. Meteen ook maar lunchen, want er staat wat lekkers op de kaart: Chili burger voor Rem en Chili nacho's voor mij, mmm! Aangezien het er niet uit ziet dat het vandaag nog droog wordt besluiten we hier een B&B te pakken. Slechts 29 km gefietst, maar het is dan maar zo (vindt Rem ook niet erg met z'n kater ;-) De B&B/gîte blijkt verhuurd te zijn in zijn geheel. Daar sta je dan in de keiharde regen!!!! Maar na 10 minuten komt er een auto aanrijden en deze man vraagt of we opzoek zijn naar een overnachtingsplek?! Hij blijkt de eigenaar vd gîte te zijn en zat net ook in de cafetaria, maar heeft ook nog een stacaravan. Niet ons ding, maar op dit moment is alles goed. Hij zorgt dat de stacaravan snel in orde wordt gemaakt. Na een lekkere warme douchen kruipen we heerlijk met onze slaapzak op de bank. Beetje lezend en slapend komen we de middag door. Er staat ook een tv met dvd-speler, maar die doet het niet zodat de filmmarathon niet door kan gaan. Om 19 uur wordt ons eten gebracht: pasta met een salade en een toetje! We hebben onze natte zooi meegegeven om te wassen, top geregeld!

Dag 15 - zondag 4 juni / Ronsenac - St. Emilion (96 km)

We hebben heerlijk geslapen, als ons ontbijt (weer stokbrood met jam én een warme croissant) om 8 uur wordt bezorgd. Het is gelukkig droog, het zonnetje schijn zelfs, maar ook af en toe bewolking, de temperatuur is goed te doen (zo'n 20 graden). In het dorpje Aubeterre-sur-Dronne stoppen we voor een bakkie. Er zijn veel toeristen in het dorpje, de meeste winkeltjes zijn open en er is een soort van braderietje. Bij de supermarkt doen we meteen inkopen voor de lunch, avondeten en het ontbijt, omdat we verwachten niet veel meer tegen te komen én het is Pinksteren.

We rijden inmiddels in de Dordogne en hebben er zo'n 1300 km opzitten. Het gaat prima! We rijden vandaag door het bos, langs middeleeuwse kastelen en de vele wijngaarden. In St. Emilion gaan we opzoek naar de camping uit het "boekje", deze blijkt overgenomen te zijn en het is echt een familiecamping (met animatie etc, blehhh) geworden. Maar de volgende camping, 15 km verderop, is een naturistencamping, ook niet echt ons ding, dus oké! De plaats die we aangewezen gekregen hebben, blijkt naast een mega grote partytent te staan. Na een uur (we zijn inmiddels gesetteld) worden we aangesproken dat ze daar vanavond met 30 man zitten. Oh nee!!!! Ik laat me overhalen om toch maar de hele boel te verplaatsen naar de andere kant vd camping. Super irritant, maar ja!

@allen: erg leuk om jullie reacties en aanmoedigingen te lezen!

• 05 Juni 2017 - 07:49

Claudia:

Super leuk om jullie reis zo te kunnen volgen! Respect hoor! Geniet er lekker van saampjes!

• 05 Juni 2017 - 16:39

Elvire En Feike:

Hallo Miranda en Remco,
    Wat leuk om op deze manier, lekker in het zonnetje onderuitgezakt op onze tuinbank, jullie sportieve fietsreis mee te maken. Hoewel het ons opvalt dat jullie verslag wel heel erg veel over eten, drinken en terrasjes gaat.
    Groeten van Elvire en Feike

• 05 Juni 2017 - 16:58

Evita:

Wat gaan jullie goooeeeddd

• 05 Juni 2017 - 19:57

Mirella,Dennis En Tamara:

Hey Toppers,

Echt heel leuk om zo mee getrokken te worden in jullie fiets avontuur.
    Groetjes ons 3