Dag 10, 11 en 12 - 30+31 mei en 1 juni - Reisverslag uit Nanteuil-en-Vallée, Frankrijk van Remco & Miranda - WaarBenJij.nu Dag 10, 11 en 12 - 30+31 mei en 1 juni - Reisverslag uit Nanteuil-en-Vallée, Frankrijk van Remco & Miranda - WaarBenJij.nu

Dag 10, 11 en 12 - 30+31 mei en 1 juni

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Remco & Miranda

01 Juni 2017 | Frankrijk, Nanteuil-en-Vallée

Dag 10 - dinsdag 30 mei / Vendôme - Veigné (92 km)

We worden wakker door het tikken van de regen op de tent, blehhh!!! Gelukkig wordt het droog nadat we gedoucht en ontbeten hebben. In het stadje drinken we een bakkie voordat we echt op de fiets stappen.

In Château-Renault gaan we naar de Inter Marche en na een klimmetje van een zeer steil straatje eten we onze lunch op een klein pleintje. De route is vandaag weer afwisselend: dan fietsen we over landweggetjes met korenvelden sommige met kleurige bloemen, door kleine dorpjes en dan weer door het bos. Na CR verschijnen de wijngaarden.

Halverwege de middag komen we in Tours aan bij de kathedraal. Een hoogtepunt, want dit is het eindpunt van het eerste routeboekje (we hebben er 3)! We halen de bekende stempel en scoren eten voor vanavond en het ontbijt voor morgen. Nu nog de laatste 15 km naar de camping. Volgens het "boekje" wordt de camping beheert door een NL stel. Bij aankomst blijkt de camping nog gesloten: hij gaat 1 juni open en geen NL-er te zien. We mogen gelukkig toch de tent opzetten en kunnen gebruik maken van de douche/wc. Er staat ook een camper. Goed genoeg voor vandaag. In het dorpje zit niets, dus we blijven bij de tent en spelen een spelletje (hebben we die niet voor niets meegenomen ;-).

Dag 11 - woensdag 31 mei / Veigné - Fontaine (97 km)

Na een goeie nacht, het bekende ritueel. Niemand te bekennen om te betalen, dus dan niet. Rond half 9 zitten we weer op de fiets. We doen een bakkie in Ste. Maure-de-Touraine.

Het fietsen gaat als een speer vandaag. Lekker windje mee! In Dange St Romain is het tijd voor de lunch. Bij een biologisch tentje bestellen we een soort van stamppotje (puree met kippeworstjes en mosterd) met een smoothie. In Châtellerault gaan we naar de St Jacques kapel voor een stempel. Vervolgens rijden we langs de shoarmaboer en hebben we allebei zin in een patatje, mmm. Na het doen van boodschappen gaan we weer verder. Omdat het zo lekker gaat, rijden we wat verder dan gepland.

De camping van vannacht ligt in Fontaine. Als Remco aan het koken is, is het gasflesje leeg. Geen probleem, we hebben een nieuwe meegenomen vanuit thuis. Deze blijkt helaas niet op het brandertje te passen... Gelukkig kunnen we het brandertje van de NL buurman (is op de motorscooter vanuit Zuid Marokko naar NL) lenen, dus kunnen we alsnog eten. Na het eten regent het een half uurtje, maar daarna doen we nog een rondje door het dorp op zoek naar een café, maar dat wat er is is al gesloten. Aan de andere kant van het spoor zitten wat wegrestaurants en Formule 1/Ibishotel. Bij een Italiaan mogen we wat drinken als we ook iets te eten bestellen, dus dan maar een Pizza Nutella en een plankje charcuterie. En natuurlijk een Affligem Blond. Wat hebben we vandaag veel gegeten als ik het zo terug lees...

Dag 12 - donderdag 1 juni / Fontaine - Nanteuil-en-Vallée (106 km)

Rond 9 uur stappen we op de fiets naar het VVV van Poitiers om na te vragen waar een kampeer/sportwinkel zit. Op 6 km afstand zit de Decathlon. Eerst nog een bakkie en dan op naar de Decathlon. Daar een goede gasfles gekocht. Dat probleem ook opgelost!!! Al met al heeft het ons dik een uur en 12 km omrijden gekost. Dan weer de route volgen.

In Nieuil-l'Espoir halen we bij de boulangerie een lekker stokbroodje en eten het in de schaduw op. Het is weer goed warm vandaag. We hebben regelmatig wind tegen en de klimmetjes zijn ook weer aanwezig vandaag. Op het eind nog een paar spetters regen, maar dat mag geen naam hebben. De camping in Nanteuil-en-Vallée blijkt ondanks dat hij vanaf vandaag open zou moeten zijn, niet open te zijn. Het sanitair is niet open, dus voor ons geen optie om toch de tent op te zetten. In het dorp zit ook een gîte, dus gaan we opzoek naar de gîte. Bij de Mairie (gemeentehuis) kunnen we de sleutel halen. Het is een leuk klein huisje met alles erop en eraan. We eten chili con carne en lopen daarna het dorpje nog even door. Het is een super schattig dorpje met leuke straatjes en zelfs een paar restaurantjes. We genieten nog even op het terras van het mooie weer.

• 02 Juni 2017 - 14:50

Mark :

Ha Miran,
    Leuk om jullie avonturen te lezen! Zou je Jeanette ook nog aan de mailinglijst willen toevoegen?
    (j.limpens@jurizorg.nl). Hier gaat alles zo zijn gangetje. Heel veel plezier nog, op naar de bergen! Gr, Mark.

• 03 Juni 2017 - 12:29

Luuk En Maurice:

Gaaf om te lezen, net of je er beetje bij bent..... goed geschreven hoor en al zo ver op weg, Grote klasse.