Dag 5 en 6 - 25/26 mei - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van Remco & Miranda - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 - 25/26 mei - Reisverslag uit Hénonville, Frankrijk van Remco & Miranda - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6 - 25/26 mei

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Remco & Miranda

26 Mei 2017 | Frankrijk, Hénonville

Dag 5 - donderdag 25 mei 2017 / Honnecourt-sur-Escaut - Ourscamp (88 km)

Als we de tent uitkomen is het weer strak blauw, geen wolk te bekennen. Goed geslapen, was wel koud en een orkest aan kikkers als je even wakker werd... Redelijk laat geworden gisteravond, dus we vertrekken uiteindelijk pas om half 10. We hebben het idee om vannacht de tent neer te zetten bij een abdij en dat is niet al te ver rijden, dus dat komt goed uit.

Gelukkig hebben we goed ontbeten, want al snel hebben we pittige klimmetjes. In Saint-Quentin stoppen we om een bakkie te doen ook meteen opzoek naar een stempel, maar in de kerk is een dienst aan de gang en het VVV is gesloten vanwege Hemelvaart. Helaas hebben we daar ook last van als we rond lunchtijd een lunchroom of een supermarkt zoeken die open is... Dan maar een reepje tussendoor. Rond 3 uur komen we in Noyon waar een " thè salon" open is, jehhh honger!!!! Daar ook weer opzoek naar een supermarkt en gelukkig is er een Turkse minimarket open (die doen gelukkig niet aan Hemelvaart ;-) waar we avondeten en ons ontbijt voor morgen inslaan. Niet veel verder is de Abdij: Abbaye Ourscamp. We krijgen een veldje aangewezen, we zijn de enige. Er staat ook een grote ongebruikte "feesttent" op het veldje, dus kunnen we een paar stoelen gebruiken en vannacht onze was ophangen. We kunnen meeeten met de monniken. Ben benieuwd... We worden om 19:15 uur verwacht. Geen monnik te zien, maar wel 4 andere mensen die op "missie" zijn. Later schuift er nog een monnik aan. We krijgen een ondefinieerbare soep (linzen?), een soort van pannekoekjes gevuld met ham en kaas, wat sla en brood en een danootje! Was prima te doen en een leuke setting! Daarna nog een rondje door het dorp gedaan.

Dag 6 - vrijdag 26 mei 2017 / Ourscamp - Hénonville (111 km)

We willen vandaag flink wat km maken, dus staan vroeg op. We zijn wel uitgenodigd voor het ontbijt, maar dat kost teveel tijd, dus eten wat in de feesttent ;-) Rond 8:15 uur vertrekken we. Er is weer geen wolkje aan de lucht.

Na zo'n 25 km is het tijd voor een bakkie en een croque monsieur/madame (tosti met een spiegelei zijn we achtergekomen) in het stadje Compiègne en ook meteen een stempel! De stempel van gisteren hebben we bij het abdij gekregen. Het is vandaag flink warm (rond 30 graden). In Clermont halen we wat voor de lunch. Als we onze lunch in de schaduw opeten, vraagt de bloemist of hij misschien onze bidons mag bijvullen. Graag!!!! Daarna moeten we aan de bak want er zitten weer heftige klimmetjes in (3 km --> 7% met 30 graden, pffff). Rond 17 uur komen we bij de camping. We maken weer lekker zelf een maaltje, maar de 3 verse pepertjes, waren toch iets heftiger dan verwacht. Na het eten rondje door het dorp en nemen nog een drankje in de bar.

• 26 Mei 2017 - 22:41

Evita:

Wat leuk dat er zoveel mensen zijn die hulp aanbieden (welke manier dan ook)... alleen dat is al genieten!!!

• 27 Mei 2017 - 11:36

Anke.v.bilsen:

Veel fiets plezier ik vindt jullie wel stoer hoor