Dag 7 en 8 - 27/28 mei - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Remco & Miranda - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - 27/28 mei - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Remco & Miranda - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8 - 27/28 mei

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Remco & Miranda

28 Mei 2017 | Frankrijk, Chartres

Dag 7 - zaterdag 27 mei 2017 / Hénonville - Villiers-le-Morhier (98 + 12 km)

Als we rond 8:45 uur vertrekken is het al erg warm. We vullen dan ook een extra bidon, die zal wel van pas komen. Het is wind stil, maar we hebben het gevoel tegenwind te hebben. Komt waarschijnlijk ook omdat we al 6 dagen achter elkaar gefietst hebben. Je hebt het gevoel dat je op een vlak stuk rijdt, maar als je achterom kijkt ben je toch aan het stijgen. Ik heb zelfs nog gekeken of er niet iemand (Sharon ;-) achterop was gesprongen, haha!

In Oinville doen we een bakkie om daarna weer flink te klimmen. Er zitten weer een paar pittige tussen vandaag. Gelukkig is er wat bewolking gekomen, er vallen zelfs 3 spetters regen uit!!! Het is zaterdag, maar het valt niet mee om een lunchtentje te vinden die open is. In een piepklein dorpje (Arnouville) zien we een deur van een café openstaan. De plaatselijke bewoners zitten al lekker aan het bier. Ze hebben eigenlijk niets te eten, maar de eigenaresse wil wel een croque monsieur voor ons maken, duurt alleen even. Geen probleem, want we hebben enorme trek! Ze maakt er zelfs nog een salade voor ons bij, heerlijk!

De camping van vandaag ligt in Villiers-le-Morhier. Nadat we de tent opgezet hebben en gedoucht zijn, gaan we op de fiets naar het naastgelegen Maintenon. Best vreemd om zonder bagage op de fiets te zitten, maar ook het zadel zit een stuk harder zonder zo'n fietsbroek... Het is een gezellig plaatsje met lekker wat leven in de brouwerij en genoeg keus qua restaurants. We lopen een rondje en gaan eten bij een Marokaans restaurant. De Mojito (echt typisch Marokaans, not!!!) is heerlijk, maar valt een beetje zwaar... We eten tajine, mmmm. Daarna nog een drankje op een terrasje en weer op de fiets terug!

Dag 8 - 28 mei 2017 / Villiers-le-Morhier - Chartres (29 km)

Vannacht heeft het geregent en er was onweer (oeps, de tent stond onder de bomen). Maar als we opstaan is het weer droog. We nemen een soort van rustdag vandaag. Om 8 uur kunnen we de chocolade croissants (moet kunnen, het is tenslotte vakantie) en stokbrood ophalen bij de eigenaresse. Ik haal meteen een muntje voor de wasmachine en de droger. Als de wasmachine z'n werk doet, kunnen wij ff chillen. Als de was gedaan is, pakken we alles in en fietsen naar Chartres (29 km).

We lunchen in de stad en gaan opzoek naar een B&B. De eerste heeft gelukkig nog een kamer vrij en ligt in het centrum. De fietsen kunnen in de garage staan, dus dat is top. De eigenaresse biedt ons aan onze kleding te wassen (stinken we soms?), dat slaan we maar niet af?! Na een verfrissende douche gaan we als toerist op pad! Maar eerst een cocktailtje op het terras want het is weer erg warm. Er blijkt een hindoestaans feest te zijn in de kathedraal. Als we naar binnen willen worden we gefoullieerd en er staan militairen in het gebied vd kathedraal. We kunnen onze stempel hier halen, ook weer geregeld! Het is een leuke levendige stad. Na het eten pakken we nog een terrasje en "wachten" we tot het donker wordt. Er is nl. verspreid over de stad op 24 gebouwen en gevels een lichtshow. Het is zo spectaculair, niet te beschrijven. Sommige met geluid erbij. Je kunt de route volgen via blauw verlichtte tegels. Mooie afsluiting van de dag!

• 29 Mei 2017 - 11:31

Lidwien:

He Miep en Remco,
    Leuk jullie tocht zo te volgen!! Zo te lezen hebben jullie het erg naar de zin. Ik kijk weer uit naar jullie volgende avonturen. Zoveel kilometers fietsen per dag doe ik jullie niet na. Toppie!

Veel plezier nog!

Groetjes Lidwien

• 29 Mei 2017 - 13:26

Joke:

Hoi pelgrims,

Na de eerste week al een boek vol avonturen! Jullie nemen ons zo mee achterop (misschien voel je dat Miranda ;-). Veel plezier en succes verder. Geniet ervan! Groetjes Joke