Dag 2 - maandag 22 mei / Ginderdoor - Londerzeel - Reisverslag uit Londerzeel, België van Remco & Miranda - WaarBenJij.nu Dag 2 - maandag 22 mei / Ginderdoor - Londerzeel - Reisverslag uit Londerzeel, België van Remco & Miranda - WaarBenJij.nu

Dag 2 - maandag 22 mei / Ginderdoor - Londerzeel

Door: Miranda

Blijf op de hoogte en volg Remco & Miranda

22 Mei 2017 | België, Londerzeel

Ginderdoor - Londerzeel (105 km)

Na een redelijk frisse nacht is het toch weer prachtig weer als we opstaan. Douchen, spullen pakken en (natte) tent opruimen. We worden door de buurman op de koffie/thee gevraagd en dat slaan we niet af. Onze broodjes erbij en we hebben meteen ontbeten.

Om 9 uur rijden we weg. Na 5 km rijden we al in België. Een leuke route over kleine smalle paadjes, door het bos en langs de weilanden, heel afwisselend. In Rijkevorsel stoppen we voor een bakkie en duiken we de Lidl in om alvast de lunch te scoren die we straks onderweg opeten als we een leuk plekje vinden. In Lier stoppen we bij de Sint Jacobskapel en vinden we de mededeling dat we de stempel bij het naastgelegen VVV kantoor kunnen halen. Zo gezegd, zo gedaan.

Het is inmiddels behoorlijk warm geworden, dus in Mechelen is het tijd voor een lekker colaatje! We gaan ook opzoeken naar de plaatselijke Bever om voor Rem een dikkere slaapzak te kopen. Daarna naar de Delhaize (AH van België) om het avondeten in te slaan. We hebben er dan al dik 90 km opzitten, maar besluiten toch nog door te rijden naar Londerzeel waar een camping zit. Het is een grote camping met voornamelijk vast staplaatsen, niet echt ons ding, maar veel keus hebben we niet in deze omgeving. Op het kleine veldje voor trekkerstentjes staat nog één andere tent. Het is een Nederlander, die ook naar Santiago blijkt te gaan. Hij is vanmorgen om half 7 vertrokken en heeft 200 km gereden (what the fuck...) en rijdt in 6 weken tijd heen en weer en is 72 jaar, bizar!!!! De tent is nog zeiknat bij het opzetten, maar droogt erg snel aangezien het nog warm is. In de tussentijd koken we een lekker maaltje. Daarna douchen, wassen en nog een drankje op het terras vd camping.